Friday 24 May 2013

Shanghai

Assalamualaikum ,Hi :) Harini baru dapat makan ayam .hahaha .Apakah ? Tau tak selama aku dok kat China ,aku makan seafood and sayur2 jer .Sedih kan ? dahh aku jenis kureng and alergic dengan seafood ,ni amek hang ,hari2 kat sana makan seafood .Setempek pimple dekat muka .Punya cantaik punyaaa .Arghhh .Geram aku ,Dekat sana tak bole makan daging ,ayam ,tak halal kan .memang susah ohh bab2 makan nihh .Urghhh :'(

Okayy ,Meyhh nak cite perjalanan aku ke sana ,Aku bertolak g Shanghai 16hb ,Kira pukul 4pg dah bangun sebab takut jem dekat Jambatan Pulau Pinang ,Dalam pukul 6 check in ,masukkan beg suma ,then tunggu kejap sampai announment suruh masuk tempat menunggu kan ,Perhh ,memang ramai lahh .Semua China wehh yang ramai tu ,haha .ada lah melayu ,sebab dari Peneng nak g KL Kan ,sampai KL Terus pegi naik train g tempat check in tuu then masuk tempat tunggu .then terus masuk dalam kapal terbang ,Naahh ,tempat aku tengah2 ,seat dalam flight tu 2 5 2 .yang tepi tingkap semua seat 2 ,tengah2 jer seat ada 5 .so aku dok tengah2 ,Nak tau dalam flight tu semua cina and aku dengan cousin aku jer melayu terakhir ,Hakhak .Sedihh .Ehh ,pramugara and pramugari yang pegi Shanghai tu semua tua2 .serious aku cakap ,yang muda2 ,dalam negara jerr ,time aku naik dari Peneng ke KL ,Hah ,memang muda2 ,Bila KL ke China ,tua2 .Hahaha .Ehh bukan tua sangat ,ala macam 30-an gitu lerr .Sampai sana pukul 2.30ptg ,Actually time kat China and Malaysia sama jerr .Time lending tu ,dorang cakap suhu 22celcium .Tak panas ,sejuk lah jugakk ,sejuk macam dalam aircond .Heee .Dah sampai tu kena lalu dekat imegran dulu pastu baru boleh amek beg ,serious besaq airport Shanghai .Dah amek beg ,Lepak kat area amek beg ,sebab nak tunggu maksu kan ,maksu cakap dia sampai lewat sejam setengah ,So ada tempat duduk ,duduk lah kat situ sambil makan yogurt yang dapat dalam flight tu ,sebab lapar ,hahaha .Tunggu punya tunggu tak muncul2 pon maksu ,kitaorang duduk kat situ dr pukul 2.30 sampai pukul 7,then maksu call cakap flight dia delay ,dia cakap dia ada kat Korea ,Maigoshh ,dah kami 2 taktau apa2 nihh .Selama dok kat dalam tu ,kami asyik p melawat toilet jer ,toilet dorang elok,bersih .tp jamban takda paip air ,Yakkk ,geli ,kena guna tisu basah okay .Sementara tunggu maksu sampai ,lepak burgerKing dulu ,order apa ,then duduk situ sampai maksu sampai ,Bapak lama gila dok situ ,siap tido2 lg okay ,Kalau kat malaysia sumpah aku tak buat benda cegitu ,tido kat  burger king ,hahah .Sana takpa .Ramai yg tido buat taktau jerr ,pekerja burgerking pon tak kata apa .haha .Dah habes makan apa suma ,siap boleh cas phone lg ,memang okay ahh ,siap amek majalah ,konon2nya nak baca lah,hahah .*majalah tu memang disediakan di rak sebelum masuk burger King tu .Hehehe .Then datang sorang pompuan ,then tanya from Malaysia ? Then terus dia lepak2 dengan aku and cousin ,dia cakap sini susah jumpa org Malaysia ,dia belajar kat sana ,ehh ,pertukaran student ,dia tengah buat Master now ,umo 24 ,dia datang pon sebab nak amek kawan dia dari Malaysia yg sampai pukul 12 tengah malam .So sembang2 dengan dia ,then dia nak gerak dh ,sebab flight kawan dia tu dah sampai .Okayy ,banyak cte sebenarnya ,Aku malas nk taip ,Gambaq ? Ada kat maksu ,maksu tak masukkan lg .Kalo dah masuk ,Aku post nanti okayy :) Aku pon tak larat dahh nak taip wehh .Bubyeee .

*Sepaptotnya aku post hari rabu ,Tapi aku malas aku post harini ,aku save dulu .hahaha .Sorry ;)
THANKS FOR READING ! LIKE IF YOU LIKE :)

No comments:

Post a Comment