Sunday 17 February 2013

Holiday

Hii :) Senyum sikit .hehe .Cuti CNY pegi mana jer ? Aku ? Tak pegi mana pon .Cehh .Tak takk ,CNY kan hari Ahad ,so hari Ahad pegi Perak ,Bukan nakp bercuti ,just nak pegi test keta ,Sebab abang aku nak ambil keta tu balik Pahang ,so kena test lerr ,sebab keta tu manual .Pickup pon tak kuat ,abang aku nak balik Pahang kena lalu jalan Genting ,Karak suma tu .So round dekat Perak sudah lah ,sambil buat surprise kat orang Perak ,Hahhaa .Sampai jer Perak ,Kena cari kedai makan .Laparkan .so stop dekat kedai Resepi Bonda ,tak salah aku lerr .Makan tengahari kat situ ,Lepastu baru lepak rumah Paklong aku .Petang tu dia ajak jejalan ,Kami follow jer ,Dia bawa Pegi Muzium ,Ramai orang wehh ,then lalu dekat Zoo .jamm teruk kat situ ,time tu dalam pukul 5 lebih ler .Family aku bukan nak tido sana .P balik hari ,so memang tak boleh jejalan .Paklong aku dok pujuk suruh tido situ ,Tapi tak bolehh ,Before balik Gurun p makan kat Restaurant Kemunting Timur kot .Urghh .tak ingat lerr -,- Dalam pukul 10.30 sampai ler rumah :)

Keesokan harinya -Isnin .Aku ,Along ,Syahmi,Anchaq and Syahir p AmanjayaMall ,Kononnya nak pau aku .hahaha .Nak tengok wayang tp tak jadi ,panjang sangat nak kena beratur beli tiket,so tak jadi ,Kami suma p makan kat Kopitiam ,Kat sini aku kena belanja .Hahaha .Pity me :'( Then dah kenyang2 p makan Sushi King .Nampak takk ?makan banyak kan ? Yang ni Anchaq belanja .hahahaha Then pusing2 .Beli air coolblog then balik :)

Keesokan harinya -Selasa~Jumaat .Malam Selasa bertolak pegi Melaka ,dalam pukul 11 macam tu .Then solat subuh kat RnR Sungai Buloh ,then sambung balik .Haha .First tempat P zoo melaka .then p Dataran Pahlawan ,naik cruise suma ,jalan2 .check in hotel ,Yess ,Hotel dekat dengan Dataran Pahlawan ,so malam boleh jalan kaki ,Pegi lepak kat situ .Makan malam makan burger McD jerr ,Nak naik beca tp kesian ,so tak bolehh ,No luckly sebab taming sari rosak time tu ,tak boleh naik .urghh .Nak naikk .Urmm ,yang pasti banyak tempat pegi ,Panjat Tangga A'famosa and blablabla .Masjid terapung ,kapal selam and you know ,tepi pantai dekat pulau melaka tu dorang tengah upgrade nak buat chalet kot ,lain dari yg lain ,iaitu dalam bus ,Hahaha .unik kan ? Banyak gila bus kat situ .Then p Nilai ,Maklumlah makcik2 yang naik bus tu suma nak shopping you know ,Sampai tak buat okay .Shopping sungguh .Dalam perut bus tu ,kiri kanan sampai tak muat dah ,terpaksa kena letak dalam bus ,nak letak dalam loker kat atas bus suma full .So pandai2 pegang lah kan .Dengan toto,karpet,cermin ,frame .cukup lengkap .macam2 shopping .Then otw nak pegi Shah Alam ,ramai sangat request nak p ICT ,Perhh ,ramai gilaa .Hahah .Tapi time otw nak sampai ICT ,Stopp kat RnR Dengkil ,solat magrib time tu .So nak makan pon bolee .Aku dengan mama and abang aku dah siap suma ,beli air teh o limau ,untuk bekal atas bus ,haha .tengah aku lepak tepi bus sambil minum air ,Ada sorang dari geng dalam bus tu ,turun bus and buka perut bus nak cari selimut ,sebab sejuk atas bus ,then ada budak kecik yg cari selimut tu ternampak asap ,then dia bagitau pakcik dia yg dok kalih beg nak cari selimut ,pakcik dia pon tarik toto tu ,nak tengok asap apa .Nahh ,toto tu terbakar ,then dia panggil mama aku ,nak minta air ,sebab still ada bara lg ,so tuang air yg aku minum tu ler ,hahaha .Nasib lerr ,kalo tak ,balik dengan lorry ayam ,Hahaha

Dalam pukul 8 lebih tu sampai ICT .So suma dalam bus bajet macam apa lg ,nak naik itu ini ,tak sedar yg nak main suma tu mahal .Last2 ,takda spa yang main ,Hahah .Aku,mama and Along jer naik Benda yang pusing2 tu ,aku taktau nama apa .Time tu takda mood gila ,sebab cari toilet tak jumpa .benci gilaa ,P KFC ,Kena beratur nak masuk toilet ,memang tak lah .Last aku p kedai mamak kat situ ,terjumpa ,so kena masuk toilet situ jugak lerr .legaa gila rasanya .Hhaha .Masa tu baru semangat nak jalan2 .Then masa nak balik tu ,Kak Na and Kak Ema mai bawa bihun and air kotak untuk 1bus tu .wooo .best gilaa .Then balikk ,dalam pukul 11.30 bertolak balik and sampai kat Kedah pukul 5.30 ,tp nak sampai rumah aku ,6.30 sebab banyak sangat nak kena hantar orang .hahaha .K cukup ah tu .Bubyeee .Ehh tengok gambar okay ;)









                                             
THANKS FOR READING ! LIKE IF YOU LIKE :)

No comments:

Post a Comment